Najczęściej zadawane pytania

  • Kto może wypożyczyć samochód?

    Samochód może wynająć osoba prywatna a także firma. Minimalny wiek kierowcy wynosi 21 lat.
  • Kto może prowadzić wypożyczony samochód?

    Samochód może prowadzić Najemca a także drugi kierowca. Nie pobieramy opłat za drugiego kierowcę ale należy go wcześniej zgłosić i wpisać do umowy. Kierowca musi posiadać prawo jazdy obowiązujące na terenie Polski. Respektujemy dokumenty wydane w krajach należących do Unii Europejskiej a także innych krajów. W przypadku amerykańskich, kanadyjskich, australijskich, tureckich praw jazdy zgodnie z polskim prawem kierowca musi posiadać razem z nim międzynarodowe prawo jazdy.
  • Jakie dokumenty muszę mieć by wypożyczyć auto?

    Wymagamy przedstawienia dwóch dokumentów: dowód osobisty lub paszport i prawo jazdy obowiązujące na terenie Polski. Respektujemy dokumenty wystawione w krajach należących do Unii Europejskiej i nie tylko. Osoby posiadające zagraniczne prawo jazdy wydane w USA, Kanadzie, Japonii, Australii, Turcji zgodnie z polskim prawem muszą posiadać IDP - Międzynarodowe Prawo Jazdy.
  • Czy jest dodatkowe ubezpieczenie?

    Tak. Jak w każdej wypożyczalni, oferujemy zniesienie udziału własnego w szkodzie, tzw 'full coverage'. Dodatkowe ubezpieczenie jest dodatkowo płatne. Jego cena zależy od wybranego samochodu i ilości dni. Dodatkowe ubezpieczenie można zamówić podczas rezerwacji na stronie. Po wybraniu samochodu system wylicza automatycznie koszt dodatkowego ubezpieczenia za cały wynajem.
  • Jak zarezerwować samochód?

    Samochód można zarezerwować online, drogą telefoniczną pod numerem: +48 123 50 60 60 lub drogą mailową info@gold-rent.pl Rezerwacji na stronie należy dokonać co najmniej 24h przed planowanym odbiorem samochodu. Jeżeli potrzebujesz samochodu szybciej zadzwoń do nas lub napisz email.
  • Czy mogę odwołać rezerwację?

    Tak, rezerwację samochodu można odwołać. Należy to zrobić jak najwcześniej. W takim przypadku nie ponosi się żadnych kosztów.
  • Ile kosztuje wypożyczenie samochodu?

    Aby sprawdzić koszt interesującego Cię wynajmu użyj formularza dostępnego na naszej stronie. Im dłuższy wynajem tym niższa cena. Koszt wynajmu zależy od klasy samochodu, im wyższa tym wyższa cena. Na wynajem mają wpływ miejsce wynajmu i zwrotu a także godziny. System sam wyliczy i poda całkowity koszt. Nie musisz nic przeliczać. Podana cena jest ceną ostateczną i nie może ulec zmianie.
  • Czy wynajem samochodu można przedłużyć?

    Tak, wynajem można przedłużyć drogą telefoniczną lub mailową. Chęć przedłużenia wynajmu należy zgłosić jak najwcześniej i nie później niż 24h przed końcem wynajmu. Telefonicznie wynajem można przedłużyć o 48h. W przypadku przedłużenia o więcej niż 48h należy zapłacić za kolejne doby, przelewem, gotówką lub kartą.
  • Czy można wynająć dodatkowe wyposażenie?

    Oczywiście, można. Oferujemy nawigacje GPS firm TomTom oraz Garmin z mapami Polski i Europy. Wszystkie nawigacje mają różne języki obsługi. Oferujemy także foteliki dla dzieci dopasowane do ich wagi. Wszystkie dodatki można zamówić podczas rezerwacji samochodu.
  • Kiedy płaci się za wynajem?

    Wynajem samochodu zawsze płatny jest z góry, najpóźniej w momencie odbioru samochodu. Nie ma konieczności wcześniejszej wpłaty.
  • Ile wynosi kaucja?

    Wysokość kaucji podana jest w rezerwacji przy każdym samochodzie. Depozyt zwrotny wynosi od 500 do 5000 zł dla aut klasy Premium. W przypadku dodatkowego ubezpieczenia PRESTIGE nie pobieramy kaucji. Wyjątek stanowią niektóre samochody, wszystkie informacje podane są w rezerwacji na stronie. Wysokość kaucji zależy od klasy samochodu. Kaucję można wpłacać w walucie np EUR, USD, GBP, NOK i tym podobne. W przypadku klas: A+ B B+ kaucja wynosi 800 zł; dla klas C C+ CSW od 1000 zł; dla klas D DSW F G 2000 zł; dla klasy P 5000 zł.
  • Kiedy zwracamy kaucję?

    Kaucję zwracamy niezwłocznie po oddaniu samochodu. Należy pamiętać, że odblokowanie kaucji zrobionej w formie blokady na karcie (pre-autoryzacja) może potrwać kilka dni. Po odbiorze samochodu od Klienta wysyłamy dyspozycję odblokowania kaucji. Bank, który jest właścicielem karty, ma nawet do 14 dni na odblokowanie środków. Nie mamy na to żadnego wpływu, wszystko zależy od banku.
  • Co to jest blokada na karcie?

    Blokada kaucji na karcie to preautoryzacja. Jest to rodzaj transakcji polegający na dokonaniu czasowej blokady środków na karcie. Pieniądze nie są pobierane z karty! Są na niej wirtualnie zamrożone, tej kwoty klient nie może wydać na inne zakupy. Po zwrocie samochodu wysyłamy informację o anulowaniu preautoryzacji. Bank klienta zastrzega sobie prawo do anulowania blokady w ciągu kilku / kilkunastu dni. Ani my, ani klient, nie ma wpływu na ten proces. Odblokowanie kaucji nie polega na dokonaniu przez nas przelewu na konto klienta, ponieważ pieniądze te nie zostały przez nas nigdy pobrane z karty. Preautoryzacja widoczna jest jedynie w liście 'blokad na karcie'. Zablokowania i odblokowania zazwyczaj w ogóle nie widać w historii transakcji.
  • Czy karta kredytowa jest wymagana?

    Nie, karta kredytowa nie jest wymagana. Zamiast karty kredytowej wystarczy karta debetowa / płatnicza. Nie ma znaczenia czy jest to karta polska czy zagraniczna. W niektórych przypadkach, dla niektórych samochodów wymagamy użycia karty kredytowej. Jeśli zajdzie taka konieczność zostaniesz przez nas o tym poinformowany.
  • Jakie karty akceptujemy?

    Akceptujemy karty VISA i MasterCard wydane w Polsce i zagranicą. Nie akceptujemy kart American Express i Diners Club. Honorujemy karty kredytowe i karty debetowe.
  • Czy są ukryte koszty?

    Nie, u nas nie ma. Podajemy cenę całkowitą zawierającą wszystkie podatki i opłaty. Jeśli zarezerwujesz auto wcześniej a następnie ceny wzrosną to nie ma to wpływu na Twoją rezerwację. Płacisz cenę podaną w rezerwacji.
  • Co oznacza ''lub podobny''?

    Prezentowane na stronie samochody mogą różnić się kolorem nadwozia, wzorem tapicerki a także wyposażeniem. Rezerwacja samochodu klasy C SUV na przykład Mitsubishi ASX oznacza, że otrzymasz Mitsubishi ASX. Jednakże, w wyjątkowych sytuacjach, możemy podstawić inny samochód z tej samej klasy. W przypadku klasy SUV oznacza to na przykład samochód Nissan Qashqai albo Hyundai Tucson. Najczęściej nie mamy wpływu na taką sytuację, wynika ona z powodów takich jak: uszkodzenia danego samochodu przez poprzedniego Klienta, sprzedaży samochodu, zagubienia dokumentów, prania tapicerki, konieczności zrobienia okresowego przeglądu, zmiany opon, relokacji między oddziałami, kolejki do myjni a także setki innych możliwych problemów, których nie jesteśmy teraz w stanie przewidzieć. Nie informujemy Klientów o zmianie samochodu. Tylko w wyjątkowych przypadkach, poza sezonem, dopuszczamy możliwość rezerwacji konkretnego samochodu.
  • Czy można wynająć wybrany model konkretnej marki?

    Nie wypożyczamy samochodów do jazd próbnych i testowych. Nie ma możliwości rezerwacji konkretnej marki i modelu pojazdu. Klient, który rezerwuje np Skodę Fabię z klasy B otrzyma Skodę Fabię lub inny pojazd z klasy B. Jeśli wybrany samochód będzie w dniu wynajmu niedostępny to zostanie podstawiony inny z tej samej klasy. Nie informujemy o tym w żaden sposób.
  • Czy można palić w autach?

    Absolutnie nie. W samochodach obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu a także tzw papierosów elektronicznych.
  • Czego nie można?

    Poza zakazem palenia prosimy nie przewozić zwierząt (chyba, że w specjalnych klatkach). Samochodem nie można holować innych pojazdów. Samochodów nie można wykorzystywać do nauki jazdy, w szkoleniach technik jazdy, rajdach i wyścigach samochodowych. Samochodów nie można wykorzystywać jako nośników reklamy i obklejać reklamami (chyba, że za stosowną zgodą).
  • Czy samochody są ubezpieczone?

    Tak. W cenie wynajmu wliczone jest ubezpieczenie samochodu wymagane na terenie Polski i UE a także pełny pakiet Assistance PL+UE (samochód zastępczy, nocleg, transport, tłumacz itd).
  • Miałem stłuczkę, co robić?

    Jeśli w wypadu są osoby ranne należy natychmiast wezwać pomoc dzwoniąc na numer 112. Jeśli nie ma osób rannych należy zadzwonić do nas i zgłosić szkodę. Należy to zrobić jak najszybciej. Powiemy co robić.
  • Ktoś we mnie wjechał, co robić?

    Jeśli miałeś szkodę komunikacyjną z winy innego sprawcy należy zadzwonić do nas i ją zgłosić. Powiemy co robić. Należy także zadzwonić po policję. Nie ma możliwości spisania oświadczenia ze sprawcą kolizji. Policja po przyjeździe na miejsce sporządzi notatkę z miejsca zdarzenia.
  • Czy płacę za uszkodzenia jeśli ktoś we mnie wjechał?

    Nie, w przypadku szkody z winy innego sprawcy nie ponosisz żadnych kosztów pod warunkiem: wezwania policji na miejsce zdarzenia i zgłoszenia do nas szkody. Jeśli mamy dane polisy sprawcy i notatkę od policji (sami ją odbierzemy) to szkodę naprawiamy z polisy OC sprawcy a Ty za nic nie płacisz.
  • Uszkodziłem samochód, odpowiadam za uszkodzenia?

    Tak, Najemca odpowiada za uszkodzenia samochodu w zależności od stopnia uszkodzeń i do wysokości maksymalnego udziału własnego w szkodzie. Jeżeli uszkodzisz np tapicerkę wewnątrz samochodu w wyniku wypalenia dziury (bezwzględny zakaz palenia) pokrywasz koszty wymiany tapicerki zgodnie z cennikiem ASO. Jeżeli parkowałeś samochód i urwałeś lusterko a koszt jego naprawy wynosi 250 zł odpowiadasz kwotą 250 zł. Jeżeli wjechałeś w inny samochód i przerysowałeś zderzak którego koszt malowania wynosi 400 zł odpowiadasz kwotą 400 zł. Maksymalny udział własny w szkodzie wynosi:
    klasa A+, B, B+ 2500 zł;
    klasa C, C+, CSW 3500 zł,
    klasa D, F, G 5000 zł.
    Jeżeli koszt naprawy przekracza kwotę maksymalnego udziału własnego w szkodzie, wynosi np 16.000 zł, odpowiadasz kwotą maksymalną np 2500 zł. Maksymalny udział własny w szkodzie nie ma zastosowania jeśli nasz zakład ubezpieczający odmówił wypłaty odszkodowania lub szkoda nie jest objęta ubezpieczeniem. Może się to zdarzyć w sytuacji gdy kierujący spowodował szkodę w sposób celowy i dopuścił się rażącego niedbalstwa, był pod wpływem alkoholu bądź innych substancji, uciekł z miejsca zdarzenia i tym podobne.
  • Mam awarię samochodu, co robić?

    Wszystkie nasze samochody mają wykupione dodatkowe, najszersze pakiety ubezpieczeń Assistance, obowiązują w całej Polsce a także na terenie Unii Europejskiej. Dotyczy to naprawy pojazdu w przypadku unieruchomienia (np rozładowania akumulatora) a także odholowania samochodu i auta zastępczego. Samochód zastępczy przysługuje w sytuacji awarii a także wypadków komunikacyjnych. Każdy problem z samochodem należy do nas natychmiast zgłosić. Powiemy co robić.
  • Czy jest możliwość zniesienia mojej odpowiedzialności za szkody?

    Tak, jest możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia które znosi odpowiedzialność Najemcy za spowodowane szkody komunikacyjne. Jednorazowy koszt dodatkowego ubezpieczenia wynosi od 179 zł. Chęć zawarcia dodatkowego ubezpieczenia musi być zgłoszona przed odbiorem samochodu. Dotyczy tylko i wyłącznie szkód komunikacyjnych, nie dotyczy np uszkodzeń wnętrza pojazdu w wyniku wypalenia dziury w tapicerce itp. Dodatkowe ubezpieczenie nie ma zastosowania w przypadku szkód wyrządzonych umyślnie, gdy zakład ubezpieczający odmówi wypłaty odszkodowania, gdy szkoda nie jest objęta ubezpieczenim.
  • Czy jest limit kilometrów?

    Nie, dla samochodów klasy A+, B, B+, C, C+ oraz C SW nie ma limitu kilometrów. Dla klas D, P, F i G a także samochodów dostawczych limit kilometrów wynosi od 200 do 300 km / 1 doba wynajmu. Limit 300 km / 1 db oznacza, że wynajem na 4 db to łączny limit 1200 km. Nie ma znaczenia ile kilometrów przejedzie samochód w jednym dniu, porównuje się początkowy stan licznika i stan końcowy.
  • Czy samochody są zatankowane?

    Tak, wszystkie samochody wynajmujemy zatankowane do pełna. Przed zwrotem samochód należy zatankować. Koszt paliwa w trakcie wynajmu ponosi Najemca. W wyjątkowych sytuacjach (np. relokacja między miastami, sprzedaż samochodu itd.) samochód może zostać wynajęty z inną ilością paliwa. W takim wypadku należy oddać samochód z podobną ilością paliwa. Stan paliwa odnotowany jest na protokole przekazania samochodu.
  • Czy samochodem można jechać na Ukrainę?

    Nie. Wyjazd na Ukrainę, do Rosji, Białorusi oraz państw nie należących do Unii Europejskiej jest całkowicie zakazany.
  • Czy samochodem można jechać poza granicę RP?

    Tak, samochodem można jechać poza RP. Wyjazd za granicę musi zostać zgłoszony w trakcie dokonywania rezerwacji. Brak wcześniejszego zgłoszenia oznacza zakaz wyjazdu za granicę i naruszenie umowy. Dopuszczamy poruszanie się samochodem tylko i wyłącznie w krajach należących do Unii Europejskiej.
  • 1
 
×

Już od nas odchodzisz?
Nie znalazłeś interesującej Cię oferty?


- napisz co potrzeba: rezerwacje@gold-rent.pl

- powiedz przez telefon: +48 123 50 60 60

Ten samochód to dobry wybór!
Gratulacje, świetna decyzja!
×
Większość Klientów wybiera opcję:
ubezpieczenie PRESTIGE
×
Nie musisz teraz nią płacić!